Set Berpantang dan Menyusu Lengkap

Program "Breastfeeding" Terbaik untuk Ibu dan "Milkbooster" untuk Bayi.

Set Collagen Powder

Nampak Lebih Mudah Remaja - Mengurangkan Kedutan dan Liang Roma.

Sumber Tenaga dan Kalsium

Mengubati Migraine dan Membekalkan Tenaga untuk Program Kurus yang Mudah.

Ramai Telah HAMIL Dengan Shaklee

Ingin Cepat Hamil? Sertai Program Kesuburan Shaklee Selamat dan Natural.

Vitamin C Terbaik

Anti oksidan semulajadi untuk tubuh penting untuk tulang, gusi dan gigi.

Tuesday, 27 December 2016

Promosi Vivix pada Januari 2017

Assalamualaikum wbt..

Ok..dah excited sangat malam ni, tak sabar dah, tak leh tunggu esok pon..nak announce jugak malam2 ni..hehe..next month Shaklee buat sales VIVIX uolls...si tonik ajaib yang tinggi kandungan anti oksidan nye, sesuai untuk orang yang ade masalah jantung, kanser, darah tinggi, kencing manis, kesuburan dan macam-macam lagi lah.. banyak sangat fungsi dia Nadia nak cerita..

Sape yang nak tahu ape Vivix ni mampu buat untuk diri uolls boleh PM atau Whatsapp ke talian pantas nadia 016-2770353.

InshaaAllah Nadia akan explain kat uoolss benefit Vivix dan share testimonial user yang dah baik bila consume si Vivix ni.



Sunday, 18 December 2016

Rawatan Kanser Bersama Program Shaklee

Apabila kita bercerita tentang penyakit kanser, rupa-rupanya kanser ini merupakan salah satu punca utama kematian di seluruh dunia. Jadi jika anda di dapati mempunyai kanser, perkara paling penting adalah fokus anda untuk berjuang memperbaiki keadaan kesihatan yang terjejas kerana tumor kanser yang semakin membesar.

Sumber dari World Health Organization yang di petik dari sebuah blog kesihatan merekodkan bahawa kadar kematian dengan penyakit kanser adalah sebanyak 13% pada tahun 2008 dan ia di jangka terus bertambah dari tahun ke tahun.

Punca utama kanser boleh berlaku disebabkan gaya hidup moden yang tidak teratur dan keadaan tubuh yang terdedah kepada risiko menghadapi kanser yang tinggi.

Baiklah tuan puan sekalian... Anda sebenarnya masih belum terlambat. Nadia syorkan pada anda satu ikhtiar TERAKHIR...  

Bagaimana kita merawat kanser bersama program Shaklee. Rawatan Kanser dengan program Shaklee telah membantu ramai pesakit-pesakit kanser, ianya di perkuatkan lagi dengan testimoni pengguna yang telah mengikuti program pemulihan Shaklee, dan Nadia akan share info tersebut di akhir artikel ni nanti. 
Sebelum itu, mari kita fahami bagaimana kanser ini boleh berada di dalam tubuh kita.

PUNCA #PERTAMA: KANSER TERJADI APABILA SEL YANG ROSAK MENJADI KETUMBUHAN

Maha suci Allah yang menjadikan kita, Maha perkasa Allah rupa-rupanya kitaran dan proses tubuh kita sangat complex. Satu fakta yang Nadia ingin kongsikan adalah, secara semula jadi sel-sel kecil didalam tubuh kita akan berganti pada setiap 21 hari. Binaan sel-sel unik dan kecil inilah yang membetuk sebuah sistem di dalam tubuh badan kita.

Proses ini di panggil sebagai Apoptosis yang mana sel-sel kecil mementuk sistem dalam tubuh akan di ganti dengan sel-sel yang "fresh" yang baru. Kebanyakkan kanser atau ketumbuhan ini terjadi bila sel yang rosak ini sepatutnya terhapus di dalam sistem, TETAPI ia tidak mati. Sel ini juga di panggil sebagai SEL yang ROSAK.
Pada mulanya sel yang rosak ini tidak berbahaya. Tapi oleh kerana ianya rosak, kadang-kadang ada sel rosak ini yang akan menduplikasikan diri tanpa henti.
Semakin lama, sel yang rosak semakin membesar dan menjadi ketumbuhan ataupun dalam bahasa medic, tumor. Ketumbuhan masih tak dikategorikan sebagai merbahaya kerana ianya tidak bergerak atau statik dan boleh dibuang melalui pembedahan.





 (credit – Cancer Research UK).

PUNCA #KEDUA: PERMULAAN KANSER YANG MERBAHAYA

Situasi akan mula bahaya apabila sel yang rosak ini berkembang dan mengganggu susunan tisu di dalam badan. Apabila semakin membesar, kumpulan sel yang rosak ini juga akan memerlukan oksigen lalu menarik salur darah baru untuk terbentuk.
Dengan adanya salur darah yang bersambung dengan kumpulan sel rosak tersebut, maka bermulalah fasa yang berbahaya. Sel-sel yang rosak tersebut akan masuk ke dalam salur darah dan merebak ke kawasan-kawasan lain di dalam badan dan menyebabkan kanser.
Nak lagi mudah faham, boleh rujuk gambar rajah di bawah 






(credit – Cancer Research UK).

PUNCA #3: BAGAIMANA SEL BOLEH ROSAK

Punca kanser dipanggil ‘Carcinogen‘ (dalam Bahasa Melayu – karsinogen). Antara jenis-jenis karsinogen:
  • Gaya hidup yang tak sihat
  • Rokok
  • Ultraviolet berlebihan
  • Radikal bebas
  • Diet yang tidak seimbang
  • Pencemaran
  • Genetik
  • Dan banyak lagi…
Sekiranya anda tak merokok, anda menjaga pemakanan serta mengamalkan gaya hidup yang sihat, anda tetap terdedah kepada serangan radikal bebas daripada persekitaran yang boleh menyebabkan kerosakan sel.
Adalah hampir mustahil untuk anda elak daripada radikal bebas. Sebab itulah anda perlu mengamalkan makanan yang kaya denganAnti Oksida ataupun suplemen seperti Vitamin C, Vitamin E dan juga Vivix.

SERANGAN KANSER TAK MENGENAL UMUR

Walaupun kebarangkalian untuk diserang kanser adalah lebih tinggi apabila usia semakin meningkat, ianya tak bermakna orang muda terselamat.

CARA RAWAT KANSER

Antara cara rawatan kanser yang paling popular ialah kemoterapi. Objektif utama kemoterapi adalah untuk membunuh sel kanser. Tapi oleh kerana ianya dibuat ke atas satu badan, sel badan yang sihat juga akan turut terbunuh.
Sebab itulah pesakit yang telah menjalani kemoterapi akan kehilangan rambut yang banyak, susut berat badan dan muka nampak seperti hilang seri. Ubat yang dimakan selepas rawatan kemoterapi juga mempunyai pelbagai side effect.
Kebiasaanya, kehidupan semasa menjalani rawatan kimo makan mengalami gejala seperti kurang selera makan, tidak bertenaga, hilang deria rasa, makanan hanya lalu je di kerongkong. Kulit terasa panas. Tekak rasa kering. Berat badan susut, nak duduk pun sakit sebab isi di punggung turut susut. Rambut mula gugur.
Memang amat menakukatkan bila lihat ramai pesakit yang membuat rawatan kimo, bukan semakin sihat.. malah ia semakin teruk, kerana kimo akan mematikan semua jenis cell. TERMASUKLAH Cell yang sihat.
Alhamdulillah dengan ilmu pengetahuan dan kajian klinikal yang semakin canggih, kini kanser boleh dirawat dengan beberapa kaedah alternatif dan juga pengambilan suplemen seperti Vivix Shaklee.
Anda nak tahu bagaimana sel yang rosak tadi boleh terus hidup dan bagaimana Vivix Shaklee boleh membantu merawat kanser? 

VIVIX: BAKAL MEMBINA CELL BARU PADA TUBUH ANDA

VIVIX merupakan satu rawatan alternatif bagi merawat penyakit kanser terutamnya kanser payudara. Kelebihan yang ada dalam sebotol VIVIX memberikannya cadangan terbaik untuk mengatasi dan merawat kanser.


Bagaimana VIVIX boleh membantu?
Kandungan utama dalam VIVIX adalah RESVERATROL yang merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut daripada penyakit. Kajian menunjukkan bahawa resveratrol boleh bertindak sebagai antioksidan terhebat dan anti inflammatory.

Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu pencegahan penyakit kanser
  • Menurut laporan dari Annals of the New York Academy of Sciences 2011,beberapa kajianawal menunjukkan bahawa resveratrol mungkin mempunyai kesan anti-kanser.  
  • Dalam satu kajian 2008 pada kultur selresveratrol membantu menyekatperkembangan kanser payudara di peringkat awal. Diterbitkan dalam PenyelidikanPencegahan Kanser, kajian itu mendapati bahawa resveratrol membantu menghalangestrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk sebatian yang menandakan permulaan pembentukan sel kanser.
  • Menurut laporan yang diterbitkan pada 2007oleh  Biologi Kanser & Terapi. Penulis laporan itu mendapati bahawa resveratrol muncul untuk menjejaskan semua peringkatkarsinogenesis (di mana sel-sel normal berubah menjadi sel-sel kanser).
  • Diterbitkan dalam jurnal Karsinogenesis, satu lagi kajian tahun 2008 menunjukkan bahawaresveratrol boleh membantu mencegah kanser prostat (mungkin disebabkan olehkesannya terhadap hormon seks lelaki yang dipanggil androgen). 
Bagaimana sel kanser membiak? Hakikatnya semua orang mempunyai potensi untuk mengidap kanser. Bagaimana? Jika sel yang tua tidak mati dan seterusnya sel yang tidak mati itu akan berganda, ia akhirnya akan menjadi sel kanser. Lihat, betapa pentingnya sel diperbaharui. 


Menurut statistik, percentage pesakit aknser di kalangan lelaki dan wanita di Malaysia semakin bertambah! Jangan jadikan kita adalah salah seorang yang akan menambahkan bilangan statistik tersebut. Cegah sebelum menjadi lebih buruk dengan VIVIX

DAPATKAN VIVIX SEKARANG UNTUK YANG TERSAYANG!
Sel kanser sangat pantas merebak, jadi usah bertangguh-tangguh lagi!





Sumber : 
http://fatinsoho.com/bagaimana-kanser-boleh-terjadi-merebak/http://nurulaziyana.blogspot.my/2013/05/vivix-rawat-dan-cegah-penyakit-kanser.html | http://fatinsoho.com/testimoni-vivix-shaklee-untuk-kanser/

Thursday, 10 November 2016

Mudah Hamil Dengan Ikhtiar Terakhir Pasangan



Anak yang soleh dan solehah itu penyeri rumah tangga. Siapa yang tidak berasa sedih jika dah berbulan atau bertahun mencuba tapi masih lagi belum dapat tanda-tanda untuk hamil. Ada pasangan yang mudah hamil, tapi ramaaaiii yang kata untuk hamil tidak semuah itu.

Percayalah rezeki Allah itu amat luas dan ia telah tertulis untuk kita sejak dahulu lagi. Mungkin bukan hari ini, mungkin bukan esok, atau mungkin juga tahun depan Allah dengan kasih sayangnya menganugerahkan kita seorang anak.

Oleh sebab itu jangan lah berkecil hati saudara-saudari, dan jangan pula merasa rendah diri kerana perancangan Allah lah yang terbaik untuk kita. Allah punyai rancangan yang lebih baik untuk kita.

Asas kepada amalan dan doa yang mudah makbul adalah keikhlasan.

Doa mesti, ikhtiar pun perlu. Malah dengan doa menjadikan kita seorang hamba yang berserah diri kepada yang maha berkuasa. Sudah semestinya doa perlu dibuat terlebih dahulu sebelum ikhtiar. Ini antara amalan untuk Mudah Hamil secara Islam yang boleh kita amalkan.

Letakkan Niat yang baik untuk hamil
Berkemungkinan kita belum bersedia. Allah lebih tahu akan hambanya, mungkin disinilah Allah uji kita agar lebih bersedia. Mungkin juga dengan ujian ini, sebagai satu cara agar kita dapat dekat dengan Allah. Maha suci Allah yang menjadikan sesuatu tidak sia-sia.

Amalan Berdoa
Ia adalah satu cara yang "direct" kita memohon pada yang maha pencipta. Bacalah doa nabi ibrahim ini apabil selesai solat. Suatu kisah didalam al-quran tentang Sarah, iaitu isteri Nabi Ibrahim adalah seorang yang mandul dan usianya juga sudah tua. Berkat doa ini, Nabi Ibrahim a.s. dianugerahi seorang anak Ishak a.s. (dari Sarah), dan Ismail a.s. (dari Hajar).

Doanya adalah ;
Ertinya :
Ya Tuhanku, anugerahkanlah kepadaku (seorang anak) yang termasuk orang-orang yang saleh. – As-Shaffat: 100

Selain dari doa Nabi Ibrahim diatas, sila lah amalkan doa dari surah al furqan.

Doanya adalah :
Ertinya :
Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami istri-istri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa.
– Al-Furqan: 74

Lakukan Solat Hajat
Apabila kita mengharapkan Allah untuk memakbulkan doa, tiada lah yang lebih baik dari solat memohon hajat kepada Allah. Lakukan solat ini sekerap yang mungkin. Jika mampu buatlah setiap malam. Jika tidak seminggu sekali paling-paling pun sekali sebulan.

Tuliskan diatas kertas permintaan, rancang permintaan kita dengan Allah. Doa dalam bahasa melayu akan membuatkan kita lebih rasa keikhlasannya.

Rancang doa yang baik didalam solat hajat, sebagai contoh memohon kepada Allah agar Allah menganugerahkan zuriat yag soleh. Tidak salah jika kita sekali lagi berjanji dengan Allah untuk menjaga dan mendidik anak yang bakal lahir nanti menjadi pejuang islam, yang akan mendahulukan agama lebih dari isi dunia.. dan kita berjanji dengan Allah untuk melengkapkan anak-anak ini dengan ilmu agama yang secukupnya. Mintalah apa-apa yang baik untuk anak ini moga-moga setiap doa kita di makbulkan oleh Allah yang maha kaya.

Bersedekah
Salah satu usaha yang boleh diusahakan adalah dengan memperbanyakkan sedekah. Bersedekah ini bermaksud dengan memberi makan kepada orang yang layak. Salah satu caranya adalah dengan IBADAH KORBAN. Ikut kepada kemampuan, jika anda mampu sebahagian atau seekor tiada halangan. Bukan kecil atau besar binatang korban itu yang menjadi sebab. TETAPI yang paling penting ibadah korban itu mendapat keredhaan Allah. Contohilah korban habil berbanding qabil melalui peristiwa korban yang tercatat di dalam Al-quran.

Ikhtiar Terakhir
Sebagai insan yang lemah dan berharap akan redha dan rahmat Allah, apakah ikhtiar terakhir yang kita ada? 

Orang kata, biar 90% doa, tapi usaha 10%. Dengan cara ini, kita meletakkan Allah dahulu berbanding usaha. Sememangnya tiada daya dan kekuatan melainkan dari kekuasaan Allah. 

Apabila doa kita telah first class..

Usaha atau ikhtiar juga mesti lah first class.

Dibawah ini adalah satu testimoni fresh dari seorang pengguna yang menggunakan GLA dan Vita-lea sebagai asbab beliau untuk hamil. Alhamdulillah ikuti Whatsapp Chat beliau dibawah.



Apakah GLA?
GLA adalah singkatan daripada perkataan Gamma Linolenic acid. Ia merupakan sejenis asid lemak Omega 6.

Apakah Vita-Lea?
Ianya adalah multivitamin beserta iron yang sangat penting untuk pembentukan darah dan sel.

GLA dan Vita-lea sudah berabad terbukti berkesan membantu kecantikan kulit dan kestabilan hormon. 

Ia membantu dalam menangani hal:
  • Kesuburan/ sukar hamil 
  • Simptom senggugut 
  • Mengekalkan pertumbuhan, 
  • Mengekalkan kesihatan yang baik.
  • Membekalkan 19 vitamin dan mineral 
  • Pembinaan tisu
  • Horman tidak stabil 
Itulah serba sedikit set kehamilan mudah yang Nadia ingin kongsikan hari ini. Apabila kita telah berdoa dan berusaha dengan pelbagai cara, tibalah saatnya kita menyerahkan diri ini sepenuhnya kepada Allah S.w.t dan mengharap rahmatnya sentiasa berada disisi kita. 

Nadia doakan semoga setiap tips yang dikongsikan ini dapat di manfaatkan oleh pembaca semua. Jangan berputus asa dan teruskan berdoa dan mohonlah kasih sayang dari Allah semata-mata.

"Ya Allah, kurniakanlah zuriat soleh dan solehah kepada kami yang berusaha ini ya Allah. Kabulkan permintaan mereka, murahkan rezeki mereka ya Allah. Tiada daya dan kekuatan melainkan bantuan dan pertolongan dari Allah." Aamiin Ya Rabbal Alamiinn.

Pada rakan-rakan yang nak berusaha untuk hamil, Nadia cadangkan set kesuburan Shaklee untuk mudah hamil.  InsyaAllah dengan ilmu dan pengalaman yang Nadia ada, Nadia akan cuba memberikan nasihat dan bantuan sehingga anda berjaya hami. Amiin




Sunday, 6 November 2016

Rawat Pesakit Jantung dengan Program Shaklee

Apabila kita sebut saja tetang sakit jantung, semua orang mula gelisah kan.

Jantung ini satu organ yang sangat-sangat penting dalam tubuh badan kita. 

Jika awak nak tahu, besar jantung awak ni seperti segenggam penumbuk je.. 

tapi peranan dia sangat penting untuk megepam darah yang megandungi oksigen ke seluruh tubuh badan. 

Jantung kita ni bekerja tanpa henti dan berupaya mengepam 10 ribu liter darah sehari dan berdenyut kira-kira 100 ribu kali sehari iaitu antara 60 hingga 80 kali seminit.

Gaya hidup moden yang tidak sihat adalah punca mengapa kita amat terdedah dan mudah untuk mendapat sakit jantung. Sakit jantung berlaku apabila salur darah jantung menjadi sempit. Penyempitan ini berlaku kerana dinding sebelah dalam saluran darah diselaputi lemak terutamanya kolesterol.

Merokok menambah kemungkinan untuk berisiko sakit jantung sebanyak tiga hingga enam kali ganda dari mereka yang tidak merokok. Di antara kesan asap rokok boleh membekuan darah. Kedua, pemendapan lemak di dinding saluran darah dan ketiga, mengurangkan bekalan oksigen ke jantung.

Jika saluran darah menjadi sempit, maka ada bahagian jantung yang tidak mendapat bekalan darah dan oksigen yang mencukupi. Ini akan mengakibatkan berlakunya sakit dada. Jika saluran darah tertutup sepenuhnya sebahagian dari jantung anda akan rosak mengakibatkan sakit dada yang teramat sangat.

Keadaan ini dikenali sebagai sakit jantung. Di antara tanda-tanda sakit jantung ialah pesakit akan berasa sesak nafas, berdebar, letih lesu, berpeluh dingin, rasa pitam, dan juga pengsan. Oleh itu, kita patut bertindak segera untuk langkah pencegahan daripada diserang penyakit jantung.

Salah satu ikhtiar yang boleh dilakukan oleh pesakit jantung adalah Vivix. Nadia memang sangat rekomen Vivix kerana :





  • Vivix boleh meningkatkan paras lipoprotein berkepadatan tinggi (HDL) atau lebih dikenali sebagai kolestrol baik yang melindungi diri kita daripada serangan penyakit jantung.
  • Vivix mampu mencegah lipoprotein berkepadatan rendah(LDL)  atau kolestrol jahat daripada dioksidasikan oleh radikal bebas. Ini kerana, LDL yang dioksidasikan itulah yang akan membentuk plak-plak pada salur darah yang menyebabkan aterosklerosis ataupun pengerasan dan penebalan arteri-arteri.
  • Vivix mencegah penggumpalan platelet kerana resveratrol bertindak mencegah sel-sel darah melekat antara satu sama lain yang seterusnya akan membentuk gumpalan. Gumpalan ini akan menyumbat saluran kecil pada jantung, dan seterusnya akan menyebabkan berlakunya serangan penyakit jantung.
  • Selain daripada itu, jika gumpalan ini tersekat pada saluran-saluran dalam otak, ia kan mengakibatkan serangan angin ahmar (strok).
  • Vivix menggalakkan vasodilatasi dengan meningkatkan pengeluaran Nitrik Oksida yang membolehkan salur darah mengendur. Dengan itu ia akan meningkatkan pengaliran darah.
  • Dibawah ni Nadia sediakan beberapa testimoni user yang dah guna Vivix sebelum ini.




Segala penyakit ada ubatnya, dengan ikhtiar dan doa InshaaAllah peyakit jantung dapat di kawal dan pulih dengan baik. Nadia doakan agar setiap penyakit pembaca blog ini dapat di sembuhkan dan moga-moga amalan dan doa kita di terima Allah dan mendapat redhanya.